En un principi, aquesta campanya només havia de tenir un únic aspecte: la definició del territori. L’objectiu que tenia era fer adonar i conscienciar a la ciutadania que vivim en una àrea cultural catalana ja que calia recuperar la consciència de viure en un territori determinat, la comarca; i calia difondre la idea que la nostra nació són els Països Catalans.
Els propòsits que es van plantejar, en aquest cas, van ser la senyalització de les comarques, indicant les dades principals i col·locant plaques als monuments o carrers de les ciutats més significatius.
El responsable d’aquesta campanya va ser el polític i historiador Max Cahner, el qual va ampliar la campanya amb la identificació lingüística. La major part d’aquesta campanya va estar dedicada a la sensibilització de la població sobre l’ús públic i professional del català, sota l’eslògan “El Català al carrer”.
Les accions que es van realitzar als barris i a les comarques van ser: el canvi de retolació de carrers, sensibilització de la utilització del català pels professionals, botiguers i empresaris i la sol·licitud als Ajuntaments de la catalanització del nom al Registre Civil.
Aquesta campanya va editar:
- Un llibre il·lustrat El català al carrer la història de l’ús públic de la nostra llengua.
- Adhesius “En català si us plau” al Principat i “Per què no en la nostra llengua?” al País Valencià i a les Illes.
- Un joc de postals comarcals amb les figures històriques, polítiques, literàries, artístiques o científiques més importants. Per poder visualitzar les postals comarcals cliqueu al següent enllaç: Galeria de postals comarcals.
- Un mapa dels Països Catalans, redistribuït per vegueries al Principat.
Els actes de cloenda de la campanya es va celebrar del 28 d’Octubre al 6 de Novembre a Mataró, on hi va haver una forta assistència de congressistes.